Wiedza, kompetencje, umiejętności
„Wiedza, kompetencje, umiejętności”
nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000132420
Pragniemy poinformować, że nasza szkoła uzyskała dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS 2021-2027).
Dzięki funduszom pozyskanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji przystąpiliśmy do projektu KA122 – Akcja 1 Program Erasmus+ sektor Edukacja szkolna. Będzie on realizowany na zasadach programu Erasmus+ w terminie 31. 12. 2023 r. – 30. 12. 2024 r.
Kadra nauczycielska wyjedzie na Sycylię, gdzie rozwijać będzie swoje kompetencje. Projekt zakłada udział kadry kierowniczej, nauczycieli i pedagogów w działaniach Job shadowing, które odbędą się w wyselekcjonowanych włoskich placówkach oświatowych. Nauczyciele będą obserwowali zajęcia dydaktyczne, wymienią się doświadczeniami i dobrymi praktykami, zapoznają się z systemem edukacji we Włoszech oraz będą doskonalili umiejętność komunikowania się w języku obcym. Program Job shadowing obejmuje:
- Job shadowing (obserwacja) nauki danego przedmiotu:
- metod pracy dydaktycznej,
- sposobów wykorzystania pomocy dydaktycznych,
- metod motywowania i oceniania,
- metod integrowania grupy.
- Job shadowing (obserwacja) ew. zajęć dodatkowych realizowanych przez mentora:
- metod angażowania podopiecznych,
- metod kreowania nieszablonowych rozwiązań.
- Job shadowing (obserwacja) metod pracy mentora z uczniami o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.
Grupa docelowa: 30 nauczycieli SP 378
Koordynator projektu - wicedyrektor szkoły p. Marlena Bobińska
Cele projektu:
- podniesienie kompetencji zawodowych i językowych naszej kadry poprzez udział w zagranicznych obserwacjach lekcji,
- zwiększenie atrakcyjności nauczania poprzez poszerzenie metod, form
i sposobów nauczania, - rozwój potencjału szkoły w wymiarze europejskim oraz poprawa jakości pracy w SP 378, dzięki doświadczeniom zdobytym podczas mobilności kadry,
- wzrost poziomu kompetencji interkulturowych i wiedzy o włoskim systemie edukacji.
Rezultatami projektu będą:
- wzrost kompetencji nauczycieli, co przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły, lepszego przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych,
- nowe pomysły na taką pracę z uczniem, aby lepiej kształcić i rozwijać kompetencje kluczowe,
- umiejętność tworzenie wizji szkoły europejskiej - otwartej na inne szkoły międzynarodowe, która nie tylko uczy, ale rozwija umiejętności interpersonalne, socjalizuje, wprowadza międzynarodowe standardy
i przygotowuje do pełnienia roli świadomego Europejczyka, - podniesienie jakości organizacji nauczania i uczenia się poprzez rozwijanie kompetencji cyfrowych,
- nawiązanie współpracy z innymi placówkami edukacyjnymi w Europie oraz nabycie umiejętności uczenia się w zespole międzynarodowym,
- otwarcie się na kulturę innych krajów,
- wymiana doświadczeń.
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 215 716 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie