„Wiedza, kompetencje, umiejętności”
nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000132420

Pragniemy poinformować, że nasza szkoła uzyskała dofinansowanie w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS 2021-2027).

Dzięki funduszom pozyskanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji przystąpiliśmy do projektu KA122 – Akcja 1 Program Erasmus+ sektor Edukacja szkolna. Będzie on realizowany na zasadach programu Erasmus+ w terminie 31. 12. 2023 r.  –   30. 12. 2024 r.

Kadra nauczycielska wyjedzie na Sycylię, gdzie rozwijać będzie swoje kompetencje. Projekt zakłada udział kadry kierowniczej, nauczycieli i pedagogów w działaniach Job shadowing, które odbędą się w wyselekcjonowanych włoskich placówkach oświatowych. Nauczyciele będą obserwowali zajęcia dydaktyczne, wymienią się doświadczeniami i dobrymi praktykami, zapoznają się z systemem edukacji we Włoszech oraz będą doskonalili umiejętność komunikowania się w języku obcym. Program Job shadowing obejmuje:

  • Job shadowing (obserwacja) nauki danego przedmiotu:

-  metod pracy dydaktycznej,

- sposobów wykorzystania pomocy dydaktycznych,

- metod motywowania i oceniania,

- metod integrowania grupy.

  • Job shadowing (obserwacja) ew. zajęć dodatkowych realizowanych przez mentora:

 - metod angażowania podopiecznych,

- metod kreowania nieszablonowych rozwiązań.

  • Job shadowing (obserwacja) metod pracy mentora z uczniami o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

Grupa docelowa: 30 nauczycieli SP 378

Koordynator projektu - wicedyrektor szkoły p. Marlena Bobińska

Cele projektu:

  • podniesienie kompetencji zawodowych i językowych naszej kadry poprzez udział w zagranicznych obserwacjach lekcji,
  • zwiększenie atrakcyjności nauczania poprzez poszerzenie metod, form
     i sposobów nauczania,
  • rozwój potencjału szkoły w wymiarze europejskim oraz poprawa jakości pracy w SP 378, dzięki doświadczeniom zdobytym podczas mobilności kadry,
  • wzrost poziomu kompetencji interkulturowych i wiedzy o włoskim systemie edukacji.

Rezultatami projektu będą:

  • wzrost kompetencji nauczycieli, co przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły, lepszego przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych,
  • nowe pomysły na taką pracę z uczniem, aby lepiej kształcić i rozwijać kompetencje kluczowe,
  • umiejętność tworzenie wizji szkoły europejskiej - otwartej na inne szkoły międzynarodowe, która nie tylko uczy, ale rozwija umiejętności interpersonalne, socjalizuje, wprowadza międzynarodowe standardy
    i przygotowuje do pełnienia roli świadomego Europejczyka,
  • podniesienie jakości organizacji nauczania i uczenia się poprzez rozwijanie kompetencji cyfrowych,
  • nawiązanie współpracy z innymi placówkami edukacyjnymi w Europie oraz nabycie umiejętności uczenia się w zespole międzynarodowym,
  • otwarcie się na kulturę innych krajów,
  • wymiana doświadczeń.

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 215 716 zł

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie